USIA BLOG AKU

Lilypie First Birthday tickers

DUGAANKU..

semalam 9 ogos 2009,
aku ngan rose,
my best friends,
pergi ke bandar batu pahat,
cuaca time tu memang agak mendung,
sebab nak hujan dan memang jerebu,
samapi je area parit bilal,
hujan selebat2nya turun,
kitorang pun stop kat SHELL,
dalam 20 minit juga nak tunggu hujan berhenti,
sampai je kat bandar,
rupa2nya,
bandar tak hujan....
kitorang pun sampai la ke destinasi yang dituju,
sebelum tu singgah farmasi beli mask,
yela,
sekarang ni kan musim H1N1,
kesihatan kena dijaga..

sampai je,
terus pergi kedai yang aku beli handphone tu,
rupanya tempat memory card problem,
so handphone tu kena la hantar kat center untuk wat baik pulih,
balik tu guna la handphone sony K510i,
yang tak berapa canggih,
huhu..
minggu depan baru boleh ambil balik handphone aku tu,
balik tu sedih sikit juga la,
sebenarnya hari ni pun aku rasa kurang stress aku yang dah bersemak kat kepala,
sampai je kat rumah terus mandi, sembahyang dan makan,
aku pun tidur la kejap...
hehehe..
sedapnya dapat baring..

malam lepas magrib patutnya pergi berurut kat kampung sebelah,
rumah mbah monah,
tapi bila sampai sana,
dukunnya pulak tak berapa sehat,
so,,
terbatallah niat tu,
mak ajak berurut tempat lain,
memula tu memang tak nak pergi,
sebab tak pernah pergi tempat lain,
so,
nak tak nak,
kena jugak pergi sebab badan aku ni memang dah tak tahan sangat2,
sakit sangat2,
so aku ngan mak pun pergi la rumah dukun lagi satu ni,
aduhai,
sakit yang amat badan aku ni bila dia urut,
mula2 rasa nak jerit jer,
tapi aku kena la tahan,
tak kan la aku nak jerit pulak kan,
hampir sejam jugak la aku diurut,
time dah nak siap tu dia cakap,
peranakan aku tu jatuh,
tersentap aku time tu,
tapi dia dah betulkan,
time dia buat tu memang sakit sangat2,
tapi lepas tu perut aku rasa lega sangat..
pada malam yang sama ni jugak,
abang pun pergi berurut,
sebenarnya,
kalo abang sakit,
aku pun akan rasa sakit tu,
pendek cerita,
kalau sakit,
masing2 akan dapat merasa juga...
time dah setel semua,
abang mesej...
"dah siap lum??"
aku jawab la "baru je siap..."
tapi aku lum bagitau kat abang apa dah berlaku time tu,
abang pun badan dah rasa lega,
siap leh pergi merayap port biasa tengok bola,
balik rumah tu abang baru mesej,
then kitorang mesej la kejap,
tup tup aku yang terlelap gara2 tunggu abang pergi sembahyang...

abang....
ayang nak bagitau sesuatu ni,
tapi malam tadi bukan masanya,
ayang harap abang dengar betul2 ye...
good night abg...
sweet dreams...
zzzzzz..









0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.