USIA BLOG AKU

Lilypie First Birthday tickers

Di saat ku melangkau usia yang ke-22 tahun..


first sekali, aku nak cerita yang best2..semalam, genaplah umurku 22 tahun..alhamdulillah, aku masih diberikan usia yang panjang untuk aku menempuhi duniaku yang kini masuk 22 tahun..18 oktober adalah tarikh yang palin aku nanti2 kan setiap tahun...sebab aku tak sabar untuk menunggu saat kedewasaan aku menghapiri ku...tepat kol 12 malam kelmarin, hp aku jem..haha..ada lagi yang masih ingatkan tarikh keramatku...thanks a lot kepada:

  • raihan ( kawan lama aku)
  • azie ( kawanku di melaka)
  • my sayang (alamak,apasal lak no.3 nih..ish2..)
  • aziq (tudm,kepala batas)
  • dyani (membe sekolah rendah dulu)
  • fikri (membe kelas time kat kolej)
  • kak miza (partner projek kolej dulu)
  • sephia uyu (maktab perguruan darul aman)
  • cubun (uitm s.alam)
  • faizal (seremban)
  • ros (my best friend)
  • faizal (penguatkuasa kastam,jb)
  • nina (tadi baru baca dapat kat YM)
  • kat fs (dayana,asmalaili,norel,diei,yati)
  • kat tagged (lum sempat nak listkan..hehe)
aku punya la tunggu abg wish happy birthday, tapi abg cuma msg je, tu pun sekerat jer...hurmmmm..aku bukan nak pape hadiah pun dari abg,aku cuma nak dia wish kat aku pun dah cukup..susah sangat ke nak wish,just dial my number then tekan col..pastu wish...adakah tu satu perkara yang amat berat baginya??nampaknya aku hanya berfantasi seorang diri..tapi kekusutan aku tu berbaloi,pabila saat tu ada juga kegembiraan yang aku dapat...membe ade gak yang membuatkan aku tak kering gusi,mau taknya,masing2 siap nyanyikan lagu happy besday kat aku...terharu sangat2..tapi alangkah bahagianya kalau abg yang nyanyikan pada aku saat tu...tapi,aku lum dapat lagi....


ini pulak kisah yang memilukan..huk33..

malam tadi, tetiba aku dapat mesej dari abg, mesej yang amat2 menyentuh hati aku...terlalu pedih untuk aku menelannya, untuk aku menerimanya..apakah perasaan anda semua apabila orang yang anda sayangkan, orang yang anda cintai, akhirnya mengucapkan kata perpisahan?? mesti kita akan begitu kecewa dengan keputusannya itu..kan3..bercinta bukan untuk sehari dua, bercinta bukan hanya sekadar melepaskan kekosongan jiwa hati yang kosong yang perlu segera diisi, tetapi bercinta lah dengan seikhlas hati, hati kita hanya satu, untuk dicinta dan dijaga..

puas aku cuba terangkan pada abg, apa salahku sampai abg tergamak buat keputusan camni..saat aku ingin mengecap kebahagiaan, tapi ucapan perpisahan berulang kali yang dipintanya..kalau hatinya ada pada orang lain, berterus terang pada aku adalah jalan yang terbaik, bukan menyembunyikannya..sebab bila aku tak tau pe masalah sebenarya sampai abg beriya nak clash, aku mula fikirkan 2 kemungkinan..pertama mungkin ada calon hati lain, kedua sebab abg tak mahu jelaskan ape yang terjadi pada abg sekarang ni..

semua ni membuatkan hati aku, jantung aku seolah2 terhenti pada nadinya...aku hilang semangat yang pada aku begitu besar, selama ni hati aku cukup tenang bersamanya, hari2 yang aku lalui juga begitu ceria, namun apabila ungkapan perpisahan terjadi, hati aku tak keruan...hati aku tercabar, seolah2 hati aku dipermainkan, bak lagu STACY-CINTA PAKAI BUANG...

Kenapa bah kau berubah…kenapa bah (2x)

Hello…kenapa kau tak jawab telefon
Dah berlepuh jari menekan nombor sama
Lepas berkali kali ku cuba

Ku sangka kau betul…betul jatuh cinta
Bodoh sungguh untuk terus percaya
Habis madu sepah dibuang sahaja

Ref:

Cinta ku bukannya jenis pakai buang
Biar lah lebih dari sehari
Apakah kau sangka ku cinta segera
Sakitnya hati dipermain

Cinta ku bukannya jenis pakai buang
Tidak mungkin hanya sementara
Apakah kau sangka ku cinta segera
Bayangkan la apa ku rasa

Kenapa bah kau berubah…kenapa bah (2x)

Baru saja kenal
Kau muncul semula
Mengatakan kau sudah berubah
Pujuk rayu sampaikan runtuh ke lutut
Hampir hampir ku mengalah
Untuk memberi kita peluang kedua
Tapi kini ku lebih arif
Untuk percaya janji lelaki… yeaah..yeaahh

Ref:

Kenapa bah kau berubah…kenapa bah.. (4x)

Jangan… jangan…
Jangan permainkan


tapi, hati aku masih lagi sayangkannya...belum masanya untuk aku melupakannya...




0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.