USIA BLOG AKU

Lilypie First Birthday tickers

KUNCI????

episod bertarikh 3 oktober 2009 akan menjadi satu pengalaman yang akan aku ingat sampai bila2..insiden ini amat melucukan hati sebenarnya...waktu tu,aku bersiap2 nak balik kerja,punya excited nak balik,aku pun terus menuju ke motor kesayangan aku untuk balik...dalam keasyikan aku nak balik,aku ada bukak site bawah motor untuk letak barang2 aku,especially wallet,bukan apa untuk keselamatan,dan dalam masa yang sama itulah aku termasuk kan sekali kunci motor aku...sebelum tu aku rasa macam aku dah letak kat motor,tapi rupenya kunci tu termasuk gak..aduiiiii...time tu pulak hujan lebat,aku dah buntu tak tau nak wat apa saat tu...dalam kepala otak yang aku fikir hanya untuk cepat2 balik...ni la akibatnya kalau terburu2 nak balik...=P

pada saat tu lah cepat2 jari ni meraba hp lagi satu,iaitu hp line maxis,hp line celcom pun dah aku sumbat sekali kat bawah tu,aduhaiii...dengan kredit yang cukup2 saja ni,aku terus mintak bantuan kecemasan daripada abg..hehe...puas jugak col abg,tak dapat2,kali ke3 col,baru abg angkat...suruh abg col balik memandangkan kredit tidak mengizinkan untuk aku cakap banyak2...lama jugak aku ngan abg fikirkan jalam untuk selesaikan masalah ni,dalam 7 minit perbualan tu jugalah abg amik keputusan untuk membantu aku...yuhuuuuu...sedikit kegembiraaan terpancar dari dalam hati aku...

abg bagitau,abg akan amik kunci pendua kat rumah mak,then datang sini,hantar kunci tu...40 minit kemudian,abag datang....sampai je abg kat situ,abg tersengih2 tengok aku keletihan + kesejukan di kala hujan turun waktu tu....abg pun cakap camne la ley kunci tu terikut sekali masuk dalam tu...aku tak mampu nak berkata2 hanya senyuman dalam erti kata tak tahan menahan lucu...aduiiii...lepas semuanya selesai,abg cadangkan motor aku dihantar balik ke rumah angah aku...ujan2 pun redah jer...lepas tu balik kampung dengan abg naik keta abah abg..huhu..ni la 1st time abg drive dan aku duduk di sebelah abg..hehe...

30 minit kemudian,sampai la aku di rumah...thks abg atas bantuan kecemasan tadi....abg pun pesan,lain kali,kunci jangan nak mengada2 simpan bawah motor lagi...huhu...sebenarnya abg tengah perli...hurmmmm...ye la bang...ni pun sebenarnya 1 pengajaran kat aku,moralnya jangan balik terburu2..hehehe...sampai rumah mak ngan abah pun ley gelakkan aku atas apa yang terjadi padaku itu..aduhaiiii...memeng ni satu kejadian yang amat melucukan + membuatkan aku panik..hahaha..apa pun,masalah ni dah setel dan aku tak sabar untuk tunggu hari esok..
apa yang akan terjadi pada hari esok???tungguuu... =)

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.